Kaktorsdag!

Imorse fick jag ett himla härligt sms av kära Emma som föreslog pizzatorsdag, men då jag vill hem om till Lennie på lunchen så föreslog jag att vi kunde göra det till kaktorsdag och baka något gott efter skolan istället. Detta förslag gick hem hos samtliga, härligt!

Biologilektionen idag var som vanligt väldigt seg, men en stor skillnad mot igår var att jag lyckades hålla mig vaken hela tiden, en bedrift ska ni veta! När vi äntligen blev frisläppta därifrån hade vi fått tips om gratis hamburgare från Max på torget. "Gratis är gott" tycker ju vi studenter så vi begav oss dit och alldeles riktigt fick vi vars en liten en och en dricka. Sedan skyndade vi oss hem till min lägenhet och Lennie, slängde i oss maten för att stressa till matten. Tack vare min hjälteinsats som tog Emma där bak på cykeln hann vi i tid. Till en superseg lektion. Men idag log han faktiskt en gång, kära Torsten.

Sophie skulle på annat håll med de tre andra följde med mig hem för att baka och mmm! Vilka grjer vi fick till. min favorit är ju vaniljbullar och vid något tillfälle har Robban nämnt kanelbullar som sin så därför ville jag baka detta. De andra gjorde cookies, stora så man fick äta dem med två händer! Riktigt gott var det och jag får nästan erkänna att jag ändå tyckte bäst om kakorna..



Efter detta begav sig Sofie och Therese hemåt och jag tog med Emma och Lennie på en timmes promenad. Nu de senaste dagarna har det varit riktigt härligt väder här, varmt så att man kan gå i lite kortare byxor men ändå svalt så att man akn traska på i ordentlig fart utan att bli hypervarm, härligt!

Nu ska jag än en gång ställa mig i köket och göra iordning en tacopaj till mig och Robban, så kan vi ha lunch imorgon också. I helgen bär det av hemåt för att gå kurs för Annica Aller, det ska bli himla roligt!


Kommentarer
Postat av: Syster

Vilket bullkalas! Vad fina dom blev! Hoppas dom smakade bra:) Då gäller det att boka in en torsdag i Kalmar då alltså:)

2010-09-10 @ 08:52:34
URL: http://xante.blogg.se/
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

GOTT med kakor! GOTT med tacopaj!!!



STORT grattis än en gång till Robbans jobb =)

underbart! Snart är ni båda på plats!



Förstår precis vad du menar med att det är sövande på lektioner.....oavsett vad jag går på nu, föreläsningar, kurser etc så måste jag alltid kämpa efter en stund med att hålla ögonen öppna....det är sååå sövande



Kram från oss och de blå

2010-09-10 @ 16:31:34
URL: http://merlinomio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0