Efterlängtat inlägg?

Som jag gillar denna staden! Ja, jag skulle redan kunna säga att jag älskar Kalmar. Jag har cykelavstånd till allt jag behöver, kan gå till klubben för att träna och har redan träffat mycket trevliga tjejer, det kan liksom inte bli mycket bättre än så här!

På uppropet lyckas jag sätta mig bredvid en tjej som säger sig vara hundnörd, och då inte vilken slags nörd som helst utan nu snackar vi bästa sort - agility! Jag, eller vi båda, trodde knappt det var sant, men jodå vi är som hittade för varandra! Vi delades in i olika grupper för rundvandringen och på vägen lyckades hon fånga upp två tjejer till så vi fyra bildade snabbt ett litet gäng, och vi har riktigt roligt ihop trots vi är lite olika. Agilitytjejen är från Oskarshamn och är en av de mest sociala människor jag mött, den andra tjejen är från Vinslöv - heja Skåne! - med jätteläcker secondhandstil och den tredje tjejen är våran "lilla" eftersom hon är två år yngre än oss. På måndagskvällen och tisdagen var vi med på introduktionsgrejerna men redan på onsdagen bestämde vi oss för att gå mot strömmen och satt på en uteservering hela kvällen och bara snackade, mycket mysigt!

Sedan dess har det varit vi som hänger ihop, så på torsdagen begav vi oss till Kalmar slott för en rundvandring med tillhörande fika och på fredagen blev det utgång. Efter fyra timmars sömn och en timmes morgonpromenad med Lennie var vi inte så speciellt sugna på att sticka iväg på nollningen och få ägg kastade på oss och itvingade flugor eller vad vet vi, men vi bestämde i alla fall oss för att somna om och äta långfrukost hos mig kl 11 istället. Det blev riktigt mysigt, med frallor och muffins som smakade himla bra.

På söndagen blev det tidig klockringning och iväg bar det mot Oskarshamn för välbehövlig agilitydos. Det var en cup mellan klubbar som anordnades och snällt nog fick Lennie och jag efteranmäla oss, som enda ekipage från Kalmar.. Det gick inget vidare, precis som man kunde tänka sig efter en eller två träningar på 1,5 månad.. Men efter det följde jag med klasskompisen hem för käk och snack och efter det gick vi till stadsparken för att fota Lennie. Jag kan bara säga, WOW! Vilka bilder vi lyckades få till! Så himla roligt att ha sådana bilder på min fina vovve!


Nu har vi haft våra första lektioner, två timmars matte i tisdags och två timmars biologi igår.. Ganska sega lärare, det blir en utmaning att inte bli alldeles tokig på dem..

Om jag ska anstränga mig för att komma på något negativt så är det myggorna, så många bett jag har fått! Blä! En sak som är jobbig på riktigt är ju Lennies sorgsna ögon när jag ska gå.. Det är inte lätt att bara stänga dörren och gå när han tittar på mig på det sättet och bara blir låg i hela kroppen. Men jag tror faktiskt att han har det ganska bra. Vi har ju bara en liten bit till naturen och han får flera rejäla promenader varje dag. Nu har jag ju haft ganska gott om tid men självklart kommer jag fortsätta ge honom ordentligt med motion och tid. Det jag tycker är jobbigast är att lämna honom för länge. Så jag gör mitt bästa för att ha med honom, han var med när vi åt på uteserveringen, vi går hem till mig för att titta på film så att han får sällskap och sedan när skolan kommer igång på allvar har jag en timmes lunch de långa dagarna så då hinner jag hem om och titta till honom.

Sedan är det ju detta med saknaden och längtan efter Robban. Ibland har den varit outhärdlig. Inte sedan jag var i Sydafrika, och då var vi inte ens tillsammans, så har vi varit borta från varandra så länge. Men just i denna stund är han på väg hit och jag längtar så att jag kan spricka! Äntligen, äntligen ska jag få ha honom hos mig! Långhelg dessutom, han hade timmar han var tvungen att ta ut i timmar så han gjorde sig ledig imorgon och det ska bli så otroligt härligt att få vara med honom i flera dagar.

Lille Lennart, han fyllde två år igår! Detta firades givetvis med kalas, hans (mina) vänner fick inbjudningskort och så gick vi till 4H-gården som vi går förbi varje dag och tog en mysig fika i solen.

Ser fram emot att få mina nya tapeter på plats på måndag, sedan får ni gärna komma och hälsa på!


Kommentarer
Postat av: Kusin Jessica

Kan inget annat än hålla med, underbara bilder!

Kul att du uppdaterar bloggen Ida!

Kram kram Jessica

2010-09-02 @ 20:24:58
Postat av: Moster

såååå kul att få en liten inblick i ditt nya liv o så glad jag blir när jag läser om hur väl du kommit till rätta- Både med vänner o stad. Jag vill gärna hälsa på dig men förmodar att du vill installera dig ordentligt först....Kramisar från oss i Bäckaskog

2010-09-02 @ 21:08:53
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Åhh äntligen en efterlängtad uppdatering!!!!



Först måste jag bara säga hur underbara korten på Lennie var!!! Han är såååå ståtlig!!!! Såg korten redan på FB men kunde inte lämna nån kommentar där.



Sen är det lika underbart att höra hur bra du trivs och hur du lyckats hitta rätt vänner för dig och voffen!!!!



Nu så får ni sätta igång o träna så ni kan visa dem där uppe hur bra ni är på agility :P



Tusen kramar från oss och våra blå

2010-09-02 @ 21:23:17
URL: http://merlinomio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0