Ryggläge

Tro det eller ej, men jag ligger i sängen! Känns som att det var länge sen man låg här för att man helt enkelt känner för det och inte för att man stupar av trötthet.. Just nu har och är det ganska intensivt i mitt lilla liv, brukar det gå i hundranittio så är vi nog upp i tvåhundratio nu.. Men som jag säger, jag har bara mig själv att skylla och jag trivs ganska bra med det. Jag tycker ju liksom om att få mycket gjort och känna mig flitig när det är dags att gå och lägga sig. Men förra veckan får väl till och med jag erkänna att det kanske blev lite för mycket av det goda. Vi har ganska mycket i skolan nu, det gäller att hänga med och hela tiden räkna på, jag sitter här hemma och kämpar om kvällarna, läser och räknar om och om igen tills jag fattar. Det finns ju roligare ämnen än matte D och fysik B, jag längtar riktigt tills de är över, förhoppningsvis klarar jag mig godkänt ur dem, men för det måste jag kämpa..
Sen har det varit en del jobb också fredag-måndag helgen som gick och likadant denna helgen som kommer. jag trivs verkligen, men det är klart att har man fått smak på att bara ligga hemma framför sin favoritserie är det inte riktigt lika enkelt att komma upp både lördag- och söndagmorgon också..
Förra veckan fyllde Robban 25 och jag ordnade en liten överraskningsmiddag för honom med vännerna härifrån Kalmar, duk på bordet och trerätters. Han blev ganska så överraskad, jag hade ju även involverat en kollega för att sinka honom hem och det var alldeles mörkt i lägenheten när han kom upp och Volia där stod vi! Trist bara att Robban var genomtrött och på väg att bli sjuk, ville helst av allt bara lägga sig ner. Ja, så är det med överraskningar, går inte helt hundra alltid!
Desto gladare blev jag när "mina" tjejer med pojkvänner sa åt mig att komma till sibyllakiosken kl halv sju i lördags, "klä dig i jeans och ett fint linne och ta med glatt humör" Jahaja, hem efter jobbet, ut med vovven och sedan ge sig iväg.. Vad hade de hittat på? Jo, vi åt på stans godaste pizzeria, och jag tog det stora steget från min hederliga vesuvio till en smarrig specialare med mozzarellaost, parmaskinka, tomat och paprika, mm! Där satt vi, snackade och hade mycket trevligt en bra stund innan vi begav oss ut igen.. och några hundra meter bort till ett biljardcafé! Oväntat och roligt! Vi har snackat en del om det när vi har gått förbi, kul att det blev av, inte alltför ofta man spelar biljard ju. Kvällen avslutades med en mysig film hemma hos ena paret.
Min födelsedag spenderades de första timmarna på jobbet, lite segt men helt okej, tiden går rätt fort fast man inte tror det. När jag kom stod det blommor på bordet, låg ett paket och marängswissen var hemköpt! Vilken lyx att komma hem till! I paketet låg det jag önskat mig men inte sagt, Greys säsong sex! Wiie, så glad jag blev! Fick även kort från en del oväntade håll och även så blomma genom bud som stod utanför dörren när jag kom hem i fredags! Detta gjorde mig riktigt glad, jag som inte tyckte det kändes som någon speciell födelsedag och så fick jag sådan uppvaktning..
Nu kom världens bästa sambo in med hunden efter en runda i regnet, visst är jag bortskämd!? Men jag och Robban kom på att idag firar de två ett år sedan de träffades första gången! Så Lennart fick ett ben av Robban, tihi!
Möjligtvis blir det lite oftare uppdatering, en gång i månaden är väl inte fy skam ändå??!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0