Hemma om

Har faktiskt landat hemma en stund, och utan Robban dessutom. Känns lte märkligt faktiskt.. Har ju spenderat i princip varje semesterminut tillsammans med honom. Och nej, det kunde inte varit bättre!


Igår när vi skulle ut med Lenniebennie gick vi en ny väg, måste ju utforska lite. Tog en väg till höger för att se vad som kunde finnas i detta område, något lastbilsföretag att spana in kanske? Tänkte att vi kommer ju ändå ut när vi har rundat de här butikerna, men nej. Vid soptippen ledde den lilla cykelvägen långt, rakt utanför stan. Vi kände ju igen oss, för här hade vi varit och yrat en gång tidigare med bilen. Jahaja, det var bara att hitta en väg som ledde in mot stan och leta efter Ikeaskylten, och tidigare än vi trodde hittade vi till Giraffen, köpcentret intill Oxhagen. Efter den rundan smakade det mycket bra med överbliven, värmd mat sen dagen innan.


Imorse kände vi att vi hade uträttat det vi hade på schemat i Kalmar, lägenheten är så gott som i ordning förutom tapeterna, så istället ville vi ta dagen till att utforska några ställen. Först blev det en del lastbilsadresser och närmare inspektion av skolan, så nu vet jag vilken dörr jag ska gå in i till uppropet. Det pirrar i magen bara jag tänker på det!


Efter detta ville vi ta oss en titt på naturområdet Stensö, hela staden har skyltar mot denna vandringsled så vi tänkte det kunde passa bra som Lennierunda. Men jag måste säga att vi blev lite besvikna.. Eller så hittade vi inte riktigt rätt.. För vi körde liksom igenom en camping, vände för att titta mer på skyltar men hittade inte fler den gången så vände igen och parkerade där vi var från början. Sedan gick vi på en grusad lampförsedd stig, mötte några joggare, följde spåret tillbaka till campingen. Blev inte riktigt kloka på hur vi gick eller vad för slinga eller hur långt, men vi fick se lite av vattnet i alla fall och det är alltid lika trevligt.


Hungern kallade och eftersom det var fint väder föreslog jag att vi skulle kosta på oss en god lunch ute och förslaget emottogs positivt. In till stan, parkerade bilen vid köpcentret Baronen, fnissade åt att vi förra gången  lämnade bilen där inte såg någon annan lösning än att ta med oss Lennie in och skynda oss allt vi kunde ut genom centrat, totalt utstirrade av alla människor. Denna gång var vi lite mer världsvana och tog den enkla vägen tillbaka där vi körde med bilen... Utan någon större lust till förnyelse tog vi samma restaurnag som vid förra besöket, där Lennie fick provsmaka biff, och vi var mycket mätta och nöjda efter dagens pasta med kyckling i gräddsås.


Jag fick en liten vända på Lagerhaus innan vi återvände till lägenheten för att fösa in alla möbler till mitten, i hopp om att firman kommer och tapetserar innan jag är tillbaka nästa gång. Packade lite (mycket!) för att klara mig 1,5 vecka och med famnarna fulla tog vi oss ner till bilen, på med släpet och iväg bar det. Pappa ringde och ville att vi skulle hämta en sak utanför Nybro, vilket visade sig vara utanför Växjö. Vi åkte från Kalmar halv tre och var framme i Örum halv åtta... Jag körde bara en liten bit, och nu vid kl 22 är Robban framme hemma i Landskrona efter en sisådär åtta timmar bakom ratten.


Vi snackade båda om att det skulle vara skönt att komma hem, bara det att jag pratade Örum och Robban Landskrona. Han ville lämna tillbaka släpet i Malmö ikväll och imorgon har jag planer här hemmavid, så vi fick helt enkelt dela på oss. Hopplös som jag är saknar jag honom, såklart. Speciellt nu när jag ska gå och lägga mig.. Märkligt hur man kan vänja sig så snabbt vid att ha någon hos sig, vi har snart varit tillsammans ett halvår... Jag fattar fortfarande inte riktigt vilken tur jag hade när jag träffade denna underbara Robban, han är allt jag har drömt om!


Morgondagen är inte helt spikad än för omväxlings skull, skönt. Kvällen däremot ska jag bli utbjuden på middag, ser jag fram emot! Hoppas jag hinner med att träffa valpen Sune, det vill jag så gärna. Tanken var att det skulle bli tandemcykling på Ven på torsdag men det blev tyvärr inställt så i en handvändning bestämde vi oss för att åka till Liseberg istället, wiohoo!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Aww när jag läser om din längtan till Robban- trots att ni inte varit tillsammans så länge. Så känner jag igen mig i hur jag och Björn hade det!!!

Jag dog nästan av längtan när vi var ifrån varandra- och det även efter många år tillsammans!!!



Björn och jag flyttade ihop efter 5 månader tillsammans....och nu 9 år senare har vi det fortfarande lika bra!!

Ville bara säga det...för många tycker kanske det är tidigt i ert förhållande.... Men det har ingen betydelse! Huvudsaken är vad man känner för varandra!!



Kram

2010-08-14 @ 23:31:17
URL: http://merlin.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0