Idel glada nyheter!

Orkar ni höra ännu mer fantastiskt Idaflyt? Men denna gång är det inte bara Ida utan också Robban, han har nämligen fått jobb! Snart börjar det kanske sjunka in, jag kan faktiskt fortfarande inte riktigt ta in att vi blir sambos om en månad. Om en månad börjar Robban sitt nya jobb på Elajo och flyttar in hos mig. Jag längtar riktigt mycket! Robban kommer att ha gångavstånd till firman, jobba som ledande montör på nybyggen av lägenheter och det bästa av allt är att han ser fram emot det. Det betyder jättemycket, även för mig, just att Robban ser fram emot detta jobbet och inte att det är något som han vill bort från så fort som möjligt.

Robban kom upp i torsdagskväll för att gå på intervjun på fredagsmorgonen. Vi följdes åt dit sen gick jag vidare på rundan med Lennie och efter bara tio minuter ringer Robban och halvskriker i telefonen att han fick jobb. Tio minuter! Ja, sen var det ju inte speciellt svårt för mig att bestämma mig för att skolka och vara med Robban istället. Vi fixade småärenden, lite Ikea och fixa punktering på cykeln och lite sånt. Vi hade tänkt pyssla i lägenheten och sätta upp hyllor och sådant men Robban råkade glömma sina verktyg hemma så istället begav vi oss mot Örum på eftermiddagen, med ett kort stopp hos syster. Sedan blev det god pizza på kvällen.

Upp tidigt lördag morgon och bege sig mot ystad för att handla frukost och fika inför helgen - Annica Allerkurs, wiehoo! Jag älskar att gå kurs för Annica. Hennes sätt att köra agility och vara/prata hund passar mig utmärkt. Jag tror det är femte eller sjätte gången jag gick för henne. Hon ger verkligen allt på sina kurser, jag blir otroligt peppad och inspirerad av henne. Denna helgen var inget undantag. Lennie skötte sig perfekt! Jag är fortfarande lyrisk över hur duktig han var! Hela helgen, varenda gång jag satte honom till start var han superkoncentrerad, jättetaggad och fullt fokuserad. Varje gång! Ni som vet hur herr Lennart brukar se ut på en agilitybana vet också att någonstans bara måste han flamsa ut lite, han har aldrig riktigt hålla koncentrationen hela vägen. Men nuu gjorde han det, varenda gång och gav allt. Det är då agility är som bäst! Alldeles underbart!

Efter kursens slut vid femtiden tog jag och Lennie tåget till husse i Landskrona, även om vi alla var trötta så är det alltid lika härligt att bara få träffa och vara med Robban. Klockan ringde lite väl tidigt på måndagen men det var bara att slå upp ögonen i morgonmörkret (huh!) och bli avsläppt på Malmö C innan sju för avfärd mot Kalmar, fick byta i Alvesta. Lennie skötte sig bra på tåget, jag gjorde ett tappert försök med biologiboken men slumrade mest. När vi sakta rullade in i Kalmar vid tio log jag inombords och var riktigt glad att vara tillbaka till lägenheten, snacka om att jag trivs.. Tog stadsbussen hem och sov två goda timmar, sedan bar det av till Ica och jobb 16-22. Nu när jag var hemma i Örum så var det så mycket jag hade velat hinna med och människor jag velat träffa.. Men tiden räcker ju inte riktigt till alltid och denna gång åkte jag ju hem för kursen så det var inte mycket annat som hanns med. Men det var riktigt roligt att träffa och vara med mitt härliga Ystadsgäng!

Tisdagen innebar klockringning kl 8! Upp och tvätta, springa, ut med Lennie, äta frukost, gå till klubben och träna med Lennie, komma hem och upptäcka att snubben ändå inte var färdig med garderoberna, hjälpa honom så han var ute ur lägenheten när jag behövde lämna Lennie för fyra timmars genomlidande av matte. Blev så peppad i helgen så gick ner till klubben och tränade slalom plus en handlingsövning med boxhörn och det kändes riktigt bra. En enda gång gick Lennie in i andra porten på slalomen, annars var den klockren. Med boxhörnen så är det jag som behöver lära mig tajmningen så att jag inte stör Lennie så att han river, men det gick hyffsat - kan ju alltid träna mer! Garderoberna blev riktigt tjusiga, synd bara att hälften är kvar som gamla.. Får se om det går att fixa till lite. På tisdagskvällen blev det en promenad med Lennie och en lugn kväll.

Onsdagen grydde och då var det långfrukost på schemat! Efter min sedvanliga spring- och Lennie runda anlände tjejerna vid nio-halv tio. Raskt satte vi igång bakningen i köket, denna gång resulterade det i scones och favoritcookies, plus Emmas banankaka. Vi åt så att vi storknade och inte orkade röra oss, satt bara och snacka en massa tills det var dags att ge oss av till biologin kl ett. Som vanligt sov jag mig igenom denna lektion, förstår det faktiskt inte för egentligen tycker jag det är ganska intressant men hon är så sövande så jag kan inte hjälpa det.. Hem till hunden för att ge oss på vår promenad och efter kvällsmat blev det faktiskt seriös matteräkning, så jag ligger lagom ifatt.

Emma var modig nog att fråga vår biologilärare om Lennie fick följa med på dagens exkursion och detta gick bra. Så innan åttta imorse begav sig jag och Lennie med cykel mot Stensö där vi tillbringade hela förmiddagen med att leta träd och buskar, gräva lite i jorden och håva i sjön. Det viktigaste var ju fikan, och den höll våra lärare på att glömma bort så vi fick ta tag i saken och påminna dem om att det var dags! Lennie skötte sig jättebra, verkade tycka det var kul att få vara med, och la tyst och fint när vi hade samling och skulle lyssna. Jätteskönt! Jag är glad att jag provade att ta med honom, kanske blir någon mer gång, det beror ju på vad vi ska göra. Småstressad skyndade vi oss hemåt, värmde mat, slängde mig i duschen och mindre än en timme senare var jag omklädd och färdig för att jobba på ica. Eftermiddagen gick fort, där är hela tiden att göra, lite annat tempo än i Hammenhög.. Kom hem och tog en morot i handen på vägen när jag gick ut med Lennie, sedan blev det värmd god tacopaj till kvällsmat. Nu är jag ganska trött i både ben och ögon så jag ska bara diska innan det blir sängdags. Imorgon ska jag upp tidigt, har matte 8-12 och sedan får vi se vad det blir av eftermiddagen. På lördag ska jag jobba 7-10 och sedan kommer syster med pojkvän och hälsar på, det ser jag fram emot!


Kommentarer
Postat av: Malena

Vi får aldrig nog Ida =)=)=)

2010-09-17 @ 15:57:06
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth, Merlin & Mio

Åh det är så underbart att läsa om alla dina "äventyr"

Skitskoj ju att Lennie skötte sig när han var med! Duktig kille! Men vet du vad- även han börjar växa till sig hehe!!



Kram

2010-09-17 @ 23:37:32
URL: http://merlinomio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0