Röd, rödare, rödast

Så här i valtider får man kanske passa sig för med vilka budskap man råkar sända ut..

Idag var jag mer röd, nämligen ica-röd. Det var återigen dags att ta på skjortan och bli Ica-Ida och detta trivs jag ju med. Mellan kl 8 och 12 stod jag i Informationen, typ förbutik fast med spel, lotter, reklamationer, paketutlämning och massa annat smått och gott. Jag fick jobba med två härliga tjejer och det är så skönt att kunna en del och kunna göra vissa saker utan att hela tiden fråga var man ska lägga lappar och hur man ska slå in vinster och så vidare.. Redan vid 10-tiden började jag få lite huvudvärk..länge sedan hjärncellerna användes kanske?

Jag cyklade snabbt hem för att säga hej till Lennie och värma omelett som bleb över igårkväll och sedan var det snabbt iväg igen och jag hoppade av cykeln precis när klassen gick in till biologilektionen. Som jag sov mig igenom. Egentligen tycker jag ju att det är hyffsat intressant men tyvärr har denna lärare en sövande inverkan på mig..

Än en gång skyndade jag mig hem, snabbt ombyte och ut en välförtjänt timme med Lennie. han tyckte nog om att komma ut lite! Sedan tyckte jag att jag kunde vara värd en fönstershoppingrunda. Var så sugen bara att titta runt och drömma lite. I lördags när jag och Robban var i en massa affärer fick jag syn på en inredningsbutik , Maoro (?), som såg himla trevlig ut men då hade vi redan hunnit med ikea så Robban var av förståeliga skäl inte lika sugen på att gå in, så idag utan sällskap passade jag på. Och ja, där var massor, massor, massor som skulle kunna få plats i mitt hem.. Men tyvärr var ju prisklassen inte riktigt passande en student så istället cyklade jag över till ikea.

Där tog jag två korvar, sådärja, kvällsmaten ordnad! Därefter gick jag och drömde. Tog en liten lapp och skrev upp alla de där sakerna som jag skulle vilja men som jag egentligen hade rationalliserat bort..Det var kul! När jag var på väg mot utgången ringde Robban och sa att han hade sålt bilen..så det blir kanske en tur på fredag, tihi! När jag kom hem och räknade ihop mina roliga-halv onödiga saker blev faktiskt inte summan alltför hög.. Så vi får väl se lite vad Robban tycker, vår stora förhoppning är ju att han ska flytta in här inom snar framtid och då är det väldigt viktigt att han trivs och får sätta lite sin prägel, eller får vara med och bestämma lite i alla fall!

Nu borde jag verkligen sitta och räkna matte, kommer på tusen andra saker som skulle kunnas göra istället för det tråkgörat men det är väl bara att ta mig i kragen och räkna några tal, blir ju så jobbigt om man kommer efter..

I lördags fyndade jag på second hand, en spegel till hallen! Har alltid tyckt det är så mysigt när andra fixar till fynd, som min syster, moster och nyfunna Kalmarvän, så jag - med hjälp av Robban - gjorde slag i saken och köpte både färg, pensel, maskeringstejp och sandpapper! Lennie tyckte det var lagom kul att bli platsad i bädden och skulle, som alltid, tänja på gränserna..


Så här såg det ut när de inte var färdiga och sedan det fina resultatet.




Det ser lite grå/lila ut på bilderna tycker jag, men blått är det och fint är det!

Kommentarer
Postat av: hemlig-gissa?

full fart som vanligt. Då tror jag att vi skjuter på kalmar turen om Robban är på väg dit. Då kan ni ju få rå om varandra o fixa lite först.....men sen,,,,,,:)

2010-09-15 @ 22:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0